Studio Naskin - Bezoekadres: Parklaan 125, 2011 KT Haarlem  -  +31 23 529 97 95  -  info@naskin.nl

Referenties

Reed Business Information

 

De klantengroep van Reed Business Information stelt hoge eisen aan onze

producten en aan onze manier van communiceren. De concurrentie verplicht ons  onderscheidend te zijn in zowel producten als communicatie. Onze marketing organisatie heeft als doel om aan deze eisen te voldoen, die eisen stellen wij ook aan onze leveranciers en samenwerkende partners. Studio Naskin levert als partner hoogwaardige kwaliteit op een fijne, flexibele manier. En het leuke is; het loopt gewoon lekker; no-nosense en met de nodige humor!

 

Bert van Riesen

Marketing Manager Elsevier Overheid

Reed Business Information bv

AkzoNobel Aerospace Coatings

 

Binnen de kaders van de visuele identiteit van

AkzoNobel weet Studio Naskin

precies de juiste sfeer te pakken die we zoeken in een ontwerp. De samenwerking is altijd bijzonder aangenaam en Studio Naskin weet onze ideeën en uitgangspunten te vertalen in krachtige concepten en verrassend frisse ontwerpen!

 

Vincent van der Laan

Global Marketing Specialist

AkzoNobel Aerospace Coatings

RSM Niehe Lancée Kooij

 

Studio Naskin en RSM Niehe Lancée

Een combinatie om trots op te zijn. De mooie advertenties, jaarverslagen,

ludieke acties die Studio Naskin voor onze organisatie verzorgt zien er altijd

tiptop uit. Studio Naskin is een bureau waar je je als opdrachtgever snel thuis

voelt door de enthousiaste art director Jan Willem, hij weet hoe je als

opdrachtgever geen zorg wilt hebben over de aanlevering van advertentiemateriaal etc. Een last-minute advertentie of poster? Geen probleem, er wordt altijd een oplossing gevonden.

 

Wat ons betreft zien wij de toekomst met Studio Naskin met veel

vertrouwen tegemoet!

 

Angelique Timmer-Weisscher

Marketing Communicatie Manager

RSM Niehe Lancée Kooij

Accountants & Belastingadviseurs

Gemeente Den Haag

 

Een 50-jarig jubileum vraagt iets bijzonders!

We hebben Jan Willem gevraagd een uitnodiging

te ontwerpen, waarbij duidelijk was dat de

gemeente Den Haag trots is op haar Internationale Rozenconcours.

 

Stijlvol, maar ook vrolijk. Die uitnodiging werd zo mooi, dat we opdracht

hebben gegeven om in dezelfde stijl ook een tas te maken.

 

En om het plaatje helemaal compleet te krijgen, ook een jubileumboek.

Dit boek is inmiddels opgenomen in de collectie relatiegeschenken van

het college van burgemeester en wethouders.

 

Het is erg prettig om met Jan Willem samen te werken, heel bevredigend!

 

Anne-Mieke Jansen

Gemeente Den Haag

Dienst Stadsbeheer

communicatiemedewerker, coördinator evenementen Stadsbeheer

Reed Business Information

 

Studio Naskin helpt ons om onze

belangrijkste producten als samenhangend

portfolio neer te zetten. We kunnen veelal volstaan met een beknopte

briefing. Studio Naskin past onze huisstijl consequent toe, waardoor wij als eenheid communiceren naar onze klanten.

 

Roeland de Bruin

Manager e-producten

Reed Business Information bv

LTO Noord

 

Studio Naskin, daar werken wij nu 13 jaar mee

samen omdat:

• slechts aan een paar woorden genoeg hebben

• onder hoge tijdsdruk ''de kop cool/koel houden''

• doet wat we hebben afgesproken

• voor rede vatbaar is als daar onduidelijkheid over is

• met ons mee (kan) denken

• dezelfde taal spreekt

• goed bereikbaar is, letterlijk en figuurlijk

 • en bovendien omdat wij daar een eigen koffiemok hebben...

 

Mara Lindenbergh

Hoofd Communicatie LTO Noord

Gemeente Den Haag

 

Groen kleurt de stad, Beleidsplan voor

het Haagse Groen 2005 - 2015

 

Zoals veel gemeenten heeft ook Den Haag in de afgelopen jaren gestoeid met

het opstellen van een groenbeleidsplan. Een exercitie die veel tijd, overleg en

concepten kost, maar heel nuttig is om het groen te waarborgen en zelfs te

verbeteren. Al vroeg in het proces was Studio Naskin betrokken om mee te

denken over de presentatie van het plan en het kaartmateriaal. Uiteraard heeft deze werkwijze ook nadelen want ieder overleg, samenspraak en inspraak gaf vaak weer aanleiding om het plan en kaartmateriaal inhoudelijk aan te passen. Maar het leverde ook veel op want een heldere vormgeving zorgt voor overzichtelijkheid, leesgemak en waardering. Daarnaast kon snel na de vaststelling door de raad, een definitief gedrukte versie worden overhandigd. Een niet eenvoudige opdracht voor Jan Willem om continue scherp te blijven bij iedere mutatieronde maar in goed overleg werd iedere verzoek telkens correct uitgevoerd.

 

Een fijne samenwerking met een dito nota.

 

Paul Boeters

Gemeente Den Haag

Dienst Stadsbeheer

Stedelijke Structuren

CursOR voor ondernemingsraden

 

Toen wij een scholingsinstituut voor

ondernemingsraden hadden overgenomen,

stonden we vrij plots voor allerlei keuzes rond huisstijl en vormgeving.

Juist omdat een en ander zich in een nogal rap tempo had voltrokken was

meedenken, snelheid en flexibiliteit hierin geboden. Studio Naskin bleek hiervoor het juiste bureau. Nu staat cursOR met een mooie website en een prachtige huisstijl in de scholingsmarkt. Mede dankzij Studio Naskin.

 

Lex Wobma

CursOR voor ondernemingsraden

Tandem

 

Tandem en Studio Naskin werken sinds

eind 2006 samen.

 

Begin 2007 gingen twee Steunpunten Mantelzorg samen en moest deze nieuwe organisatie een nieuwe naam met bijbehorend logo en huisstijl krijgen. Studio Naskin ontwikkelde dit voor ons. Dit is naar ieders tevredenheid gegaan. De naam Tandem is inmiddels goed ingeburgerd en onze samenwerking richt zich nu nog op het maken van onze nieuwsbrief. Regelmatig krijgen wij reacties van andere organisaties dat ze ons materiaal er zo goed uit vinden zien, dat is goed om te horen!

 

Willeke de Weerd

Communicatiemedewerker Tandem

Orteg Techniek en Organisatie

 

De eerste bijeenkomst vertel je je eigen

ideeën en je hersenspinsels.

 

De tweede keer krijg je te zien wat een ander daar mee doet. Zie je hoe er een interpretatie aan wordt gegeven en hoe een ontwerper hier iets omheen schept. Zie je tot je vreugde hoe er iemand met kennis, kunde en talent met je ideeën aan de slag en aan de haal is gegaan; een wonderlijke ervaring. Ontwerpen overstijgen veruit datgeen wat je in je gedachten had vormgegeven en je ziet hoe goed het is dat je dit niet zelf doet. Ook zijn er ontwerpen bij die niet stroken met je gevoel. Gelukkig mag JIJ bepalen.

 

Daarna komt het pure genieten. Je ziet product voor product ontstaan vanuit het mooiste ontwerp dat je hebt gekozen. Briefpapier, bussinesscards en dan.... een folder. Adembenemend! Het overtreft je stoutste verwachtingen.

Wat een presentatie naar de buitenwereld! Je bent trots, elke keer als je iets uit je huisstijl aan je klanten geeft. Een stimulans voor je bedrijf. Zo'n professionele uitstraling mag je natuurlijk wel even waar maken.

 

In 1 woord: Waardevol!

 

Bram Bruinsma

Directeur

Orteg Techniek en Organisatie

Seafood Partners

 

Tijdens onze zoektocht naar een

reclamebureau dat ons kan helpen

om ons bedrijf naar buiten sterker te profileren,

zijn wij terecht gekomen bij Studio Naskin.

 

Studio Naskin is een relatief kleine reclamestudio waar persoonlijke begeleiding, aandacht en service hoog in het vaandel staan, zo hebben wij ervaren. Uiteraard is een juiste briefing van een opdracht van essentieel, maar de vakkennis van Studio Naskin kan het eindresultaat een zeer opvallend, positief en verrassend effect opleveren. En dit is nu net wat reclame moet opleveren.

 

Studio Naskin maakt voor ons periodiek terugkerende nieuwsbrieven. Maar ook specifieke opdrachten als het maken van een informatieboekje van sushi met een Oosterse uitstraling of een uitnodiging voor een boottocht voor Sail 2005 zijn bij Studio Naskin in vertrouwde handen. Er wordt altijd een vakkundig en verrassend resultaat van gemaakt.

 

Wij, Seafood Partners, voelen ons als een vis in het water

bij reclamestudio Naskin.

 

Remco van Westen

Paul Janmaat

Seafood Partners

Primatex Bedrijfskleding

 

In 2005 vond Primatex het noodzakelijk een

website te laten ontwikkelen om de firma beter

te profileren in een zeer concurrerende markt van bedrijfskleding.

Er zijn een aantal gesprekken gevoerd om de wensen en eisen vast te stellen.

Studio Naskin heeft op uitstekende en creatieve wijze hier invulling aangegeven.

 

In 2006 gaat Primatex verhuizen en vond het noodzakelijk om de kleuren van de website, de vorm en algehele uitstraling onder de loep te nemen.

Jan Willem Kooijmans heeft ons een aantal voorstellen gedaan, op kleurengebied en detail aanpassingen in onze uitstraling. In augustus 2006 gaan wij verder met een vernieuwde website, wij verwachten dat dat Primatex zich door deze aanpassing nog beter kan profileren.

 

Hans Bruin

Directeur

Primatex Bedrijfskleding

MIZU Aikido & Appreciative Inquiry

 

Het contact met Studio Naskin was snel

geregeld toen ik via mijn vriendin

Sandra Schouten van Direct Effect op zoek gegaan was naar iemand

die me kon helpen om mijn logo te professionaliseren en een website

voor me te maken.

 

Ik had Mizu Management Partners al in 2001 opgericht, maar toen lag de focus met name op het doen van interim opdrachten in de Human Resource Management sferen. In 2006 wilde ik mijn diensten uitbreiden naar Bewegingsprogramma’s voor bedrijven. De naam van mijn organisatie kon blijven, de inhoud zou aangepast en aangeslepen worden.

 

Jan Willem heeft met name in de eerste gesprekken goed geluisterd en kwam

toen met ‘het mannetje’ dat naast mijn nieuwe logo vanaf nu het imago van mijn bedrijf zou gaan bepalen. Het was liefde op het eerste gezicht. Omdat mijn bedrijfsvoering met name gebaseerd is op de technieken en ervaringen die ik vanuit de Japanse krijgskunst Aikido haal, was het sfeertje dat opgeroepen werd in de folder, en mijn website zeer passend.

 

Hoewel uiteindelijk naast alle Japanse invloeden ook veel westerse zaken van

belang zijn, vind ik het goed om de roots van mijn bedrijf duidelijk zichtbaar te hebben en dat is bij Studio Naskin goed begrepen.

 

José W. Otte MBA

MIZU Aikido & Appreciative Inquiry

Swellengrebel

 

Naskin heeft voor ons onze huisstijl

en website gemaakt. We kozen voor

Studio Naskin omdat de informele sfeer zonder poeha ons erg aansprak.

In het kennismakingsgesprek kregen we de indruk dat het een enthousiast en

deskundig bedrijf was, zonder gebakken lucht.

 

In de tijd dat de huisstijl en website ontwikkeld werden werd deze eerste indruk steeds weer bevestigd. We vonden het elke keer een feest als we weer langs mochten komen om te bekijken en te bespreken wat er ontwikkeld was. Natuurlijk betaalden we voor de diensten, maar we hadden

elke keer het gevoel dat we een cadeautje kregen. De eerste keer kregen we een aantal suggesties gepresenteerd. Het was lastig om te kiezen, maar uiteindelijk lieten we ons leiden door ons gevoel dat één van de voorlopige ontwerpen het meest bij ons bedrijfje paste. In een volgende fase kregen we weer meerdere varianten gepresenteerd, allemaal gebaseerd op het ontwerp dat we gekozen hadden. Uiteindelijk leidde het tot een huisstijl en website waar we mee voor de dag konden komen en waar we trots op waren, hoewel het natuurlijk niet onze verdienste was, maar die van Studio Naskin.

 

Je kunt dus wel zeggen dat we de samenwerking met Naskin heel prettig vonden. Dat is samen te vatten in de trefwoorden: Deskundig,enthousiast, informele, bijna huiselijke sfeer in het bedrijf, goede presentaties en hartelijke ontvangst (wijntje op vrijdagmiddag).

 

Kortom: Als we weer iets nodig hebben, gaan we weer met

Studio Naskin in zee.

 

Titia van der Meer & Nico Swellengrebel

Unico Car Lease

 

The present Unico Car Lease website is long

overdue. Together with the art director from

Studio Naskin we developed a new layout, now waiting to be implemented.

That may sound simple – but boy, did we make his live difficult.  Apart from all Studio Naskin qualities, this guy has patience. Who was there talking about long-time relationships? Here you really got one!

 

Paul van de Wiel

Project Manager

UniCash

 

We will never forget the Cash Management

Conference 2002, where you came up with an idea to organise a competition on our stand with the main price being AIBO, the entertainment robot dog. Our stand was busy throughout the conference.

 

Irene Usvasalo

Project Manager